Tilalom idején

Hollandiában két hónapig általános ragadozó tilalom van és ilyenkor a legyezésen kívül minden módszer tiltott.Szerintem sokkal jobb ez a rendszer mint az otthoni,nincsenek kiskapuk amit az emberek kihasználnának és megzavarnák a halakat az ívásban.Magyarországon a kevés ellenőrzés mellett az emberek hozzáállása az egyik legnagyobb probléma.Közösségi oldalakon szinte minden nap több tilalmas halról készült fogást látok és már úgy vagyok vele,hogy inkább nem szólok mert a végén én leszek a rossz.Hollandiában sincs több ellenőrzés mint otthon,de attól függetlenül az emberek hozzáállása példaértékű.


Még is mit csinálnak itt az emberek tilalom idején?Sokan mennek ki békés halra horgászni és vannak akik a tengeri pergetés mellett döntenek.Tehetősebb pergetők elutaznak külföldre horgászni és akik itthon maradnak és mindenképpen ragaszkodnak a pergetéshez azoknak van alternatív megoldás amit jó magam is kipróbáltam.Drop shot módszer gilisztával engedélyezett és mivel közel lakok az Észak -tengeri övcsatornához ezért szinte minden nap kimegyek horgászni.Régen mindig az volt a vágyam,hogy egy ilyen helyen horgászhassak ahol egy helyen foghatók a tengeri és az édesvízi halak.Idén eddig hétszer betliztem a tengeren,sajnos a késői tél miatt még túl hideg a víz.Pedig a seabass pergetés a kedvencem és remélem a következő hónapban már megjelennek a környéken.


Északi-tenger


Északi-tengeri övcsatornán az emberek nagy része lepényhalra horgászik és talán ez az egyetlen halfaj amit elvisznek konyhára.

Kapu túloldalán már a tenger található,legtöbbször ide járok le horgászni,itt közel hét méter mély víz van ami miatt 10 grammos ólmot használok.Mivel nem akartam külön botot venni erre a két hónapra ezért az egyik régi pergető botomat kezdtem el horgászni.








Lepényhalak mellet fogtam pár sügeret is ami azért furcsa,hogy ilyen közel megélnek a tengerhez.Gilisztával fogott ragadozóért nem szólnak,de én attól függetlenül mindig helyet változtattam.Kellemes kikapcsolódás és szerencsére mindig akad egy két hal a horgomra.Amíg nem indul be a tengeri szezon addig mindenképpen marad ez a módszer.
























Megjegyzések